Consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică - 0755.423.558

joi, 22 august 2013

Model cerere pensie de întreţinere (formulată de copilul major)



DOMNULE PREŞEDINTE,


Subsemnata,................, cu domiciliul în ...................., în contradictoriu cu mama mea/tatăl meu,....................., cu domiciliul în ............................., formulez prezenta

CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ

Pentru ca prin hotărârea ce veţi pronunţa să dispuneţi:

-      Obligarea pârâtei/pârâtului la plata pensiei de întreţinere de la data introducerii acţiunii şi până la finalizarea studiilor;
-     Obligarea pârâtei la plata pensiei de întreţinere ocazionate de acest dosar.


În fapt, prin sentinţa civilă nr. ....... din data ......., pronunţată în dosarul ......... al Judecătoriei Galaţi am fost încredinţată spre creştere şi educare mamei mele, însă în urmă cu aproximativ un an am decis să mă mut la tatăl meu, urmând ca mama mea să îşi achite obligaţia legală de întreţinere. Întrucât acest lucru nu s-a întâmplat, iar nevoile mele nu pot fi asigurate doar din venitul tatălui meu, cât şi faptul că în virtutea dispoziţiilor legale, pârâta este obligată să contribuie la creşterea şi educarea mea, am fost nevoită să promovez prezenta acţiune.
În prezent sunt elevă în clasa a ..... la Colegiul Naţional ....... din ....., fapt certificat de adeverinţa x/......., anexată prezentei, iar nevoile mele au crescut, astfel că am nevoie ca mama mea să participe material la întreţinerea mea, în raport cu veniturile realizate de către aceasta, cât şi raportat la nevoile mele de creştere şi educare.
Aşadar, având în vedere faptul că pârâta nu îşi execută de bunăvoie obligaţia de întreţinere, am considerat necesar să mă adresez instanţei de judecată conform art. 530 al. 2 şi 3 din Codul Civil.
Conform art. 499 din Codul Civil, al.1 – „tatăl şi mama sunt obligaţi, în solidar, să dea întreţinere copilului lor minor, asigurându-i cele necesare traiului, precum şi educaţia, învăţătura şi pregătirea sa profesională”. De asemenea, al. 3 al aceluiaşi articol vine în completarea acestuia, „părinţii sunt obligaţi să îl întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani.”

Astfel, având în vedere faptul că îndeplinesc condiţiile legale necesare promovării prezentei, vă solicit admiterea acţiunii şi obligarea pârâtei la plata pensiei de întreţinere începând cu data introducerii acţiunii şi până la finalizarea studiilor şi obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.

În drept, îmi întemeiez cererea pe disp. art. 499, art. 516, art. 524, art.  527, art. 529, art. 530 şi art. 533 din Codul Civil, art. 194, art. 451 şi art. 453 din Codul de procedură civilă.

Ca mijloace de probă, solicit încuviinţarea probei cu înscrisuri şi proba cu martori.

Solicit judecata cauzei și în lipsă, conform art. 411 Cod Procedură Civilă.

****** În cazul în care copilul este minor, cererea se face prin reprezentant legal.




***** Modelul este cu titlu exemplificativ! Fiecare cerere trebuie adaptată particularităţilor speţei! Pentru consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică, contactaţi cabinetul de avocat la datele de contact. 



9 comentarii:

  1. Buna ziua!
    Ma numesc Beatrice Lohmuller si fac acest comentariu pentru ca nu am gasit pe internet nici o adresa de mail, sau date de contact ale Tribunalului Timisoara.
    As vrea sa stiu unde pot depune o cerere pentru pensia alimentara, pe care tatal meu nu a mai platit-o din luna august 2013 -mie si nici surioarei mele. Amandoua suntem majore si vrem sa depunem aceasta cerere. Sora mea este inca la liceu, iar eu sunt studenta si inca nu am 28 de ani, deci tatal nostru este obligat sa plateasca pensia alimentara.
    Va rog sa binevoiti a-mi raspunde.
    Va multumesc
    Cu respect,
    Lohmuller Beatrice

    RăspundețiȘtergere
  2. Cererea se introduce la judecatoria pe raza careia aveti domiciliul. Toate cele bune. Pentru alte detalii, va rog, folositi formularul de contact.

    avocat.diana.feraru@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  3. As dori sa va intreb daca nu cumva trebuie scris si codul numeric personal in cererea de chemare in judecata , a reclamantului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se mentioneaza atat cnp-ul reclamantului, cat si al paratului!

      Ștergere
  4. In plus lipsesc numele paratului ,adresa acestuia , iar asta atrage sanctiunea anularii cererii. Chiar cautam azi pentru examen un model complet si corect intocmit pe disp art 194 NCPC si nu am gasit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Numele si adresa paratului sunt trecute, cititi cu atentie, va rog!

      Ștergere
  5. buna ziua! as dori sa ma ajutati si pe mine in formularea cererii de chemare in judecata pt plata pensiei alimentare ...avand in vedere ca eu nu sunt casatorita ...dar copilul este recunoscut de tata...va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum se formuleaza cererea de chemare in judecata a parintelui de catre copilul major cu handicap grav permanent la implinirea varstei de 18 ani?

    RăspundețiȘtergere